مجموعه ای از سبکهای خلاقلانه و فاخر در هنر آیینه کاری


هگزاگون افلاطون

آثار نمایشگاهی هنر آینه کاری
هگزاگون افلاطون

صفحه نمایش

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ @ ٧:۰۰عصر
سفارش مشتری عزیز از کانادا
طراح و مجری پروژه های خاص

Mohammad Hossein Abdooalhi

طراحی و اجرای پروژ های سه بعدی آیینه کاری

طراح و مجری پروژه های مدرن و سه بعدی در هنرآیینه کاری- محمد حسین عبداللهی

نقاب مخصوص آیینه کاری

Mirror Mask

Designing and making a face mask for the mirror
آموزش هنر آیینه کاری مدرن
آموزش هنر آیینه کاری مدرن

رقص سماع

رقص سماع به‌نوعی از رقص صوفیه گفته می‌شود که شامل چرخش بدن همراه‌با حالت خلسه برای اهداف معنوی است. سماع سابقه دیرین تاریخی دارد و داستان تعالی روح است.

در خلال دهه‌هاى اخير، گاهى نوشته‌هايى در روزنامه‌هاى آمريكا درباره آموزش «رقص صوفيانه» مى‌خوانيم و «رقص صوفيانه» به شيوه‌اى مرسوم براى پرورش نفس بدل شده است. اما رقص در اسلام قبيح شمرده شده است؛ چرا كه به‌طور كلى رقص در تاريخ اديان با وجد و حال در ارتباط است و انسان را از حالت عادى خود خارج مى‌كند و مى‌توان گفت که او را بر گرد یک محور خاص به چرخش وامى دارد. بى‌گمان در دوره‌هاى ميانى اسلامى ضيافت‌هاى مسلمانان متمكن، اغلب با موسيقى و رقص به پايان مى‌رسيد.

تابلو رقص سماع آیینه کاری
رقص سماع سه بعدی
تابلو رقص سماع آیینه کاری
رقص سماع خاص
تابلو رقص سماع آیینه کاری
تابلو رقص سماع

در مراسم سماع، در آن حال چرخش و تسلیم محض، شوری نهفته است که هم چرخنده و هم بیننده را به وجد می‌آورد. سماع بروز تفکرات مولانا است. او شعر و موسیقی و رقص را برای توصیف آنچه غیرقابل توصیف است، انتخاب کرد. دیده‌اند مولانا را که در کوچه و بازار با اصحاب به رقص درمی‌آمد و گفته‌اند جنازه صلاح‌الدین زرکوب را نیز به اشارت مولانا با رقص و دف به قبرستان برده‌اند.

ص در سماع نمادین است. درویش در سماع قبل از مردن جسم، نفس خود را می‌میراند. او دست‌هایش را باز می‌کند و شروع به چرخیدن می‌کند. در هنگام سماع دست راست بالا است، چنانکه گویی در حال نیایش است. دست چپ به پایین متمایل است. درویشان واسطه میان خدا و مردم و واسطه میان آسمان و زمینند. آن‌ها از خدا می‌گیرند و به آدمیان می‌بخشند و چیزی را برای خود نگه نمی‌دارند.

در رقص سماع، درویش پای چپ خود را روی زمین ثابت نگه می‌دارد و با پای راستش به دور آن می‌چرخد. او با هر چرخش و در سکوت ، ذکر الله را تکرار می‌کند و او را می‌خواند. درویش باید بدون برخورد با دراویش دیگر و بدون برهم زدن هماهنگی، همچون سیاره‌های منظومه شمسی به دور خورشید، به چرخیدن ادامه دهد.

اثر دوم از مجموعه باغ عشق

دیسکو
اثر دوم از مجموعه باغ عشق

اثر سوم از مجموعه باغ عشق

در حال تکمیل شدن

اسب ذوالجناح
اسب ذوالجناح
اسب ذوالجناح آینه کاری
اسب ذوالجناح آینه کاری
بال فرشته آینه کاری
بال فرشته آینه کاری

نام اثر :

المان حجمی اسب ذوالجناح

خیمه عاشورا و هنر تهران

۲۴ مرداد ۱۴۰2 @ ٧:۰۰عصر

تماس با ما