آیینه کاری سه بعدی و مجسمه های آیینه


مجسمه هیچ آیینه کاری
آیینه کاری تندیس  هیچ
هیچ استاد تناولی مزین به هنر ایینه کاری
آیکون دوربین دوچشمی

مجسمه هیچ

توضیحات اثر

هیچ‌های پرویز تناولی، همچون دیگر مجسمه‌های او، برآمده از نگرش هنرمند به سنت هنر گذشته ایران است .

مجسمه «هیچ» در عین هیچ بودن، دریایی از معنی و تصویر است. جمیع اضداد است، پارادوکسی کامل. حتی در وجهی دیگر، نوعی هنر مفهومی از آن زاده می‌شود. هنر مفهومی در بستر واپسین جریان‌های مدرنیسم، در نخستین مراحل شکل‌گیری، در اساس از عنصر زبان و ساختار واژه سرچشمه می‌گیرد و در انواع بازی‌های زبانی نمود می‌یابد. با این حال شاید بتوان گفت آن‌چه که واژه‌پردازی تناولی را از جریان کانسپچوال غرب دور کرده، فقدان مبانی نظری کافی در پدیدارشناسی هنر ایرانی است.

گوی آیینه کاری

گوی آینه ای | توپ آینه ای | گوی  دیسکو

پروژه کشور قطر شهر دوحه – فستیوال

گوی آیینه کاری
گوی آیینه کاری
Horse statue
طراحی و اجرای تخصصی ساخت مجسمه های سه بعدی آیینه 

پیشرفت انسان در زمینه درک هنری ، همراه با پیشرفت علم و راه یافتن مفهوم زمان در معماری ،
هر دو هنر را به سوی نوعی انتزاعی تر و ساده تر و احیانا نخبه گراتر می کشاند؛
معماری به مشابه ماشینی است که در آن زندگی روزمره ما رخ می دهد.
دیگر حتی به تزیینات هم نیازی ندارد و مجسمه تنها بیانی کاملا مشخص از درک هنرمند مجسمه ساز درباره موضوعی است،
یا حتی از این هم فراتر می رود و تنها بیانگر احساس وی در یک لحظه است.
دیگر مجسمه محتاج واسطه ای به نام معماری نیست تا تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد.
هر گاه این دو با یکدیگر برخورد دارند، تقابل آنان کاملا محترمانه است.

 اسب آینه کاری
اسب آینه کاری
مجسمه آیینه کاری اسب
تندیس اسب آینه کاری

مجسمه اسب آیینه

زیبایی و جذابیت محیط اطراف ما می تواند تاثیر زیادی در روح و روان ما بگذارد. از این رو باید برای طراحی دکوراسیون و زیباسازی محیط اطرافمان، از وسیله های متنوعی استفاده کنیم. یکی از وسیله هایی که نقش مهمی در دکوراسیون انواع محیط ها دارد، مجسمه است.

یکی از اساسی ترین تفاوت مجسمه مدرن با مجسمه سنتی، موادی است که برای ساخت آنها استفاده می شود. مجسمه های امروزی از مواد متنوع تری ساخته می شوند. این مواد علاوه بر اینکه استحکام بالایی دارند، سبک تر بوده و هنرمند با خلاقیت بیشتری می تواند روی ساخت مجسمه تمرکز کند.