آیینه کاری شاه نشین و عمارتها


مقرنس آینه کاری
آویز مقرنس آینه کاری
آیینه کاری خاص

تالار آیینه اثر محمد حسین عبداللهی
آینه کاریدیوار شاه نشین
آیینه کاری دیوار شاه نشین

پروژه دوحه – قطر

طراحی مقرنس و اجرای آیینه کاری اثر محمد حسین عبداللهی

شاه نشین عمارت شیخ حمد

مقرنس آیینه کاری
مقرنس آیینه کاری
آیینه کاری شاه نشین قطر
آیینه کاری شاه نشین قطر

آویز مقرنس آیینه کاری

آیینه کاری مقرنس -سنتی

در معماری ایرانی ـ اسلامی، بهره ­گیری از هنر آینه ­کاری به عنوان نوعی دیوارنگاری­ مبتنی بر جلوه‌های نور، دارای اعتبار ساختاری و معنایی خاصی است که آن را از سایر انواع دیوارنگاری متمایز می­گرداند.

 در زمینة معنایی، ویژگی­های مشترکی هم­چون: تجزیة فرم، القای حرکت، هم­زمانی بصری و بازنمود واقعیت که از بنیادی­ترین دغدغه­ های هنر مدرن به حساب می­ آید در این اثر ، با اهداف صوری و معنایی مشابه ظهور یافته ­است .

Mirroring mansions and palaces
طراحی و اجرای تخصصی برای سالن هاو دیوارهای منازل با ماندگارترین ایده ها وبا کیفیت ترین متریال و اجرا

شاه نشین ،از گذشته تا امروز در طراحی و ساخت خانه ها و ویلاهای لاکچری و مدرن از اهمیت ویژه ای برخورد بوده است؛ امروزه شاه نشین ها بسیار متفاوت تر از گذشته طراحی و ساخته می شوند و برخلاف گذشته که شاه نشین در معماری سنتی و کلاسیک بیشترین کاربرد را داشت امروزه در طراحی و معماری مدرن و در ویلاهای لاکچری از اهمیت ویژه ای برخوردارند و دارای طرفداران بسیاری هستند .

شاه نشین در معماری سنتی و گذشته بخشی از خانه بوده که با گچ بری هایی بسیار هنرمندانه و ظریف و همچنین آینه کاری کامل می شده .

موقعیت و فضای شاه نشین  

شاه نشین در بخش شمالی ویلا طراحی و ساخته می شود که دارای فضای نورگیر عالی باشد. نوری که وارد محوطه ی شاه نشین میشود، فضای شاه نشین را به  فضایی زیبا و درخشان تبدیل می کند که مناسب مطالعه ، استراحت و صرف غذا خواهد بود. طراحی و اجرای خاص هنر آیینه کاری در ساخت یک شاه نشین بسیار حائز اهمیت می باشد و

تصاویر درج شده مربوط به پروژه کشور قطر می باشد و توسط استاد محمد حسین ملاعبداللهی در سال 1400 با زیر کارسازی اصولی و ساخت ماکت سه بعدی مقرنس و طرح صدف های ایجاد شده در سقف آن را یک اثر بی نظیر تبدیل کرده است .

آیینه کاری لاوی منزل
آینه کار دیوار سالن
آینه کاری شاه نشین
آینه کاریشاه نشین و طرحی متفاوت وخاص
آینه کاری مقرنس آویز
طراحی و ساخت مقرنسهای آویز

بدون شک ما سوالی نداریم که بی پاسخ باشد. باید به کمال خلقت تا اینجای کار اعتماد کنیم تا باور کنیم که هر چه کنجکاوی نظم اشیا در ذهن ما بیدار شده باشد، به ایجاد یک اثر با روح و عاشقانه ما را هدایت می کند .

محمد حسین ملاعبداللهی

تماس با ما